Re: router ADSL WiFI + CF - jest coś takiego???

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 10:36:16 MET DST

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986@NOSPAMwp.pl> napisał w wiadomości
news:f5p29t$jmm$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Hmm... Tak się zastanawiam: Skoro na niektórych routerach można
> zainstalować Linuksa i normalnie śmigać na nim pod konsolą przez telnet
> lub ssh, nie wiem nawet czy nawet fabrycznie nie ma takich modeli.
> Czy ktoś wpadł już na pomysł zrobienia czegoś podobnego z jakąś większą
> pamięcią wewnętrzną (dysk 2,5", karta CF) aby można było odpalić na tym
> np. sesję torrenta lub wgeta? Rozwiązanie idealne - ciche i o wiele mniej
> energii zużywa niż komputer pozostawiony na noc...
> A jeśli nie wpadł na to producent, to może jacyś pasjonaci? W końcu
> [...]

Tez szukam takiej zabawki. Male zgrabne pudelko, cichutkie i nie
przeszkadzajace rozmiarami. Drobny problem z takimi routerkami to to, że nie
używają procesorów zgodnych z x86 zatem jakikolwiek linux musi byc
kompilowany specjalnie pod ta platforme. Co prawda nie pracowalem na innych
platformach niz x86 z linuxem, ale mam wrażenie że skompilowanie np.
własnego apache/php (lub rtorrent itp) może być troche klopotliwe.
Na obecną chwile jedyne rozwiazanie widze w komputerach przemyslowych ale te
znowuż są cholernie drogie. Nie bardzo widzi mi się kwota powyzej rzędu
2000zl za taki komputerek...

--
rb