Re: Jakie CD/DVD mozna uznac za trwale?

Autor: Budzik <budzik61_at_poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 10:11:17 MET DST

Osobnik posiadający mail i-marcin@_NIE_CHCE_SPAMU_tlen.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
> dysusja ;)
>
> Otoz chodzi o trwalosc zapisu na CD/DVD. Czasem zdarza sie, ze nagram
> cos na DVD powiedzmy "klasy popularnej" (Esperanza itp.), pozniej
> jeszcze skopiuje te dane na dysk dla pewnosci ze sie dobrze nagraly, no
> i niby jest OK. Odkladam taka plyte do pudelka, a po np. roku
> nieuzywania okazuje sie, ze zapis szag trafil :-(.
>
> Zastanawiam sie, czy kupujac drozsze plyty oszczedzilbym sobie takich
> niespodzianek. Ale jakie plyty sa dobre? Mozecie cos polecic? Na jakiej
> podstawie moge przypuszczac, ze akurat plyty firmy X, a nie Y wytrzymaja

po roku???
o matko!
Ja za czasów Teaca w58E (który to mógłby byc rok?) nagrałem sporo plyt
platinum, oraz troche Verbatimów. Skutek jest taki ze verbatimy wszystkie
bez problemu ostatnio odczytałem, a platinumy 1 albo 2 na 10 niestety były
uszkodzone.
Pomimo przechowywania w ciemnych miejscach bez dostepu słonca, platinumy
były dosc mocno przebarwione, verbatimy bez skazy.
Wniosek - na długowiecznosc mozemy liczyc w przypadku dobrych, markowych
plyt, które bedziemy dobrze przechowywac.
Obecnie z DVD równiez uzywam Verbatimów.

> I jeszcze jedna sprawa: jakie oprogramowanie mozecie polecic do
> weryfikacji jakosci zapisu na juz nagranej plycie (podajace np. ilosc
> bledow, ktore przy normalnym odczycie sa niezauwazalne)?

W pakiecie nero jest taki program (Nero Speed zdaje sie).

b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo
milczysz."   Nina Liedtke