Re: System w laptopach

Autor: Buster <radob_at_w1pos.p.lodz.pl>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 08:32:24 MET DST

Markus Sprungk pisze:
> Trzeba sobie sporządzić płytki Recovery przy pomocy narzędzi dołączonych
> przez producenta

Wszystko cacy gdy się chce zachować oryginalny system, który przyszedł z
notebookiem. Na ogół jest to Windows XP Home Edition. A co z sytuacją,
gdy chcemy sobie podmienić system na Windows XP Professional Edition? Ja
właśnie jestem po dwóch reinstalkach na notebookach HP. Jako, że pracuję
na uczelni, i mamy zakupioną licencję MSDN AA, mogę taki manewr wykonać.
Opiszę moje przygody z czystą instalacją systemu.
Pierwszy stop nastąpił tuż po starcie z płytki. Załadował sterowniki i
nie widzi dysku. W sumie normalna sprawa, trzeba poszukać na płycie CD
sterowników do kontrolera dysku. Niestety płyty brak. Od czego Internet.
Wchodzę na stronę HP, szukam i są. Ściągnąłem, zgrałem na dyskietkę.
Dzięki bogu, że mam stację FDD na USB. No to restart maszyny, podpinam
FDD do USB, klawisz F6 i czekam. Każe mi wybrać dodatkowy sterownik
urządzenia. Czyta dyskietkę. Jest. Oki. Tworzę partycje, przechodzę
dalej i co? Chała. Instalator, skasował wszystkie sterowniki z pamięci i
nie widzi FDD. (Jest całkiem prawdopodobne, że coś źle zrobiłem, ale
nieistotne). No to trzeba zintegrować sterownik kontrolera z instalacją
Windowsa. Po dłuższych poszukiwaniach znalazłem program n-lite.
Zintegrowałem sterownik i dopiero wtedy instalacja ruszyła jak Pan Bóg
przykazał. Później były jazdy ze sterownikami do urządzeń. Głównie
Audio, ale po pewnych bolączkach, system w końcu stanął na nogi.
Jednakże nasuwa mi się taka konkluzja. Producenci notebooków mają swoich
klientów głęboko w d..... Nie uznają faktu, że klient może system
zmienić. FS przynajmniej dodaje płytki z oprogramowaniem i sterownikami,
podobnie Dell. Natomiast HP nic. kompletnie nic. IMHO szkoda gadać.

--
Pozdrowienia
Radek Dobrowolski vel Buster