Re: Odkurzacz do kompa? A może jednak :-)

Autor: Padre_peper <Padre_at_no.net>
Data: Sun 24 Jun 2007 - 18:07:00 MET DST

Osadnik napisał(a):

> Mozna :-) ale mi sie jeszcze nie zdarzyło, bo pędzlem czyszczę tylko
> radiatory doraźnie.
>
> Zresza mając kompresor pod ręką (nie ważne jaki, choć ja do tego
> wykorzystuje ten w ciężarówce)
Przez lata zajmowania sie zawodowo elektroniką zawsze do czyszczenia
używałem gęstego pędzla z miękkiego naturalnego włosia, jeśli przy takim
czyszczeniu cos się uszkodzi to znaczy, że trzymało sie na włosku i
uszkodziłoby sie samo za dzień czy dwa. Oczywiście cały kurz wciągałem
trzymana w pobliżu rurą odkurzacza. Sprężone powietrze ma jedna wadę,
przy ciśnieniu w którym jest tak skuteczne jak pędzel, może już z
łatwością coś uszkodzić. Choć wydaje sie to nieprawdopodobne,lokalnie w
miejscu styku włosa z pędzla z odkurzanym elementem nacisk sięga
dziesiątek kg/cm2 na cały element o powierzchni 1cm2 łączny nacisk
pędzla to pojedyncze gramy, tymczasem przy sprężonym powietrzu nacisk na
1 cm2 elementu łatwo może być kilkadziesiąt razy większy.