Re: restart kompa co 11 min

Autor: Czabu <czabu_WYTNIJ_TO__at__WYTNIJ_TO_op.pl>
Data: Thu 21 Jun 2007 - 19:55:56 MET DST

Użytkownik "Axelbest" <axelbest@odwwa.peel> napisał w wiadomości
news:f5ds9j$6c7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam, mam dziwny problem z kompem u koleżanki, jej komp po tym jak
> usunąłem różne spyware'y i inne tego typu badziewie zaczał się sam
> resetować równo co 11 min. Nie wiem co moze byc tego przyczyną, dysk był
> skanowany w innym kompie za pomocą dwoch antywirów (Nod32 i online mks
> vir) do tego badany był spybotem i ad-aware'm. Tutaj chcialbym zaznaczyc
> ze w miedzyczasie w tym kompie została wymineniona taśma od dysku (była 40
> żyłowa teraz jest 80) - tylko ze akurat na tej 80żyłowej miałem podpiety
> ten dysk przez ponad pare godzin i nic takiego sie działo. Dziwi mnie
> [...]

Wyświetla Ci się komunikat o zamykaniu systemu? Zamykanie systemu zatrzymać
możesz komendą shutdown -a. Pewnie złapałeś jakąś odmianę sassera albo
blastera. Poczytaj np. tu:
http://www.4un.pl/forum/viewtopic.php?t=1331&postdays=0&postorder=asc&&start=0

Przeskanuj system programem HijackThis i sprawdź log tutaj:
http://www.hijackthis.de/

Popatrz w autostarcie czy nie ma podejrzanych plików. Jak usuwałeś śmieci
wyłączyłeś Przywracanie systemu?

Generalnie zanim przeinstalujesz system postaraj znaleźć przyczynę. Ja
jestem na ogół przeciwny takim reinstalacjom, bo to rodzi nowe problemy. Jak
robisz to sam sobie i masz o tym pojęcie to nie ma problemu. Jeżeli robisz
to komuś, kto nie ma większego pojecia o komputerach, to będziesz przez
kilka dni dokonfigurowywał system, bo ta osoba coś będzie sobie przypominać.
Za tydzień koleżanka znowu to złapie i cała praca ma iść na marne?
Przeinstalowanie systemu (nawet z obrazu) to kilka godzin pracy - po wgraniu
obrazu chciałoby się odtworzyć ostatnie środowisko pracy: świeże
aktualizacje, aktualne skrzynki pocztowe, jakieś gg i inne takie. Znajdź
przyczynę i dowiedz się jak zabezpieczyć się przed tym na przyszłość.

Pzdr
Czabu