Re: plyta glowna, chipset intel czy nvidia

Autor: rocku <rocku_at_no.spam>
Data: Wed 20 Jun 2007 - 17:36:11 MET DST

szerszen pisze:
> co wy byscie doradzili

Miałem płytę EVGA 650i Ultra, która niestety padła z powodu wady
fabrycznej i obecnie posiadam Abit AB9 na i965 (bo EVGA nie było już na
stanie). W kwestii stabilności i wydajności nie ma żadnej odczuwalnej
różnicy, natomiast w kwestii przyjaznego podkręcania dużo bardziej
odpowiadała mi płyta z chipem nVidii. Jakoś dużo osób nie zauważa, że
nForce6 pozwala ustawić częstotliwość FSB niezależnie od częstotliwości
pamięci, a w dodatku odpada efekt FSB strap, co bardzo ułatwia życie
(odpadają dzielniki). Naprawdę, jak za nieco ponad 300 zł płyta jest
rewelacyjna i gdybym miał możliwość to pozostałbym przy nVidii (poczytaj
liczne recenzje w necie). Przy czym jeśli nie jest Ci potrzebne SLI,
wybierz wersję Ultra - chipset dużo mniej się grzeje (mostek południowy
nawet nie ma radiatora).

--
Pozdrawiam,
rocku