Re: Monitor LCD 19" dla fotografika

Autor: Radoslaw F <radoslaw_at_poczta.emitel.pl.NO_SPAM>
Data: Wed 20 Jun 2007 - 14:33:44 MET DST

Dnia 2007-06-20 13:25, Użytkownik Coin napisał:

> Zasadniczo nie chciałbym wydawać więcej niż 1200zł, widziałem sporo 19"
> nawet Iiyama za ok. 800zł. Sęk w tym, że nie wiem który nadawałby się do
> moich potrzeb. Moglibyście polecić jakieś konkretne modele, ewentualnie
> wskazać na co zwracać uwagę (w kwestii monitorów LCD i ich parametrów na
> tą chwilę przemawia do mnie tylko przekątna...)

Zapomnieć o przekątnej ekranu, w przypadku wyświetlaczy LCD jest
to parametr nic nie znaczący. Porównywać natywną rozdzielczość
paneli oraz ilość i wielkość wyświetlanych pikseli.

Wybrać proporcje wyświetlacza, czyli oglądacze filmów wybiorą
panoramę, pozostali wybiorą klasyczny 4/3 (nie dotyczy tych za
których wyboru dokonują reklamy lub sprzedawca ze sklepu).

Wybrać wielkość piksela, jak wybierzesz za duży fajnie będzie
się filmy oglądało a podczas każdej innej czynności będziesz
widział pojedyncze piksele.

Jak przebrniesz przez ten etap to możesz szukać konkretnego
modelu i marudzić na podświetlenie, kontrast, smużenia i inne.

Pozdrawiam