Re: Aktualna, relana szybkosc COM'a pod Win XP

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Tue 19 Jun 2007 - 18:19:17 MET DST

Dnia 6/19/2007 8:14 AM, Użytkownik Q napisał:

> 1.
> nie "ile ustawisz tyle jest",
> ale wszystko zalezy od zegara i dzielnika;

Generalnie możesz ustawić taką szybkośc jaka Ci sie podoba, zarówno w PC
(zalezy od urządzenia; np sclaki FTDI umożliwiają ustawienie dowolnej
szybkości; na płycie IC7-G też można było dowolną szybkosc ustawić, a na
BL7 już nie) jak i sterując uartem z poziomu jakiegoś mikroprocesora.
Tylko czy to będzie działać i czy to wogóle ma sens.

Uruchamiałem kiedyś jakiegoś ATmega na nietypowym zegarze (wewnętrzny
oscylator + kalibracja) i transmisje miałem ok ~190000bps. Zupełnie
nijaka wartość, ale działało.

> 2.
> jak to odczytac (podczas dzialania programu, np. Port COM'a

Tak to nie wiem, ale możesz monitorować całość operacji na porcie
(odczyt,zapis,konfiguracja) uzywając PortMon z pakietu sysinterlans.

--
Pozdrawiam                                    #  | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski (k p a w e l @ o n e t . p l)  #  |  _/| __|\__ \\__ \