Re: 8RDA+ padla - lokalizacja usterki - pytanie do ekspertow

Autor: Krzysztof Kucharski <szpunk.beztego_at_friko6.onet.pl>
Data: Mon 18 Jun 2007 - 11:48:43 MET DST

news:f55ic7$ar6$2@polsl.pl...

[...]
> Ten był fabrycznie nowy, więc nie ma mowy o zabrudzeniu.
[...]

Witam

Za moich czasów, Panie ... ;-) Faktem jest, że fabtycznie nowy "ssak" może
posiadać uszczelnienie tłoka "za dokładne". W znaczeniu - sprawiające zbyt
duży opór podczas ruchu roboczego. Czemu można, jak już pisałem, dość łatwo
zaradzić przez _delikatne_ nasmarowanie. Sugerowałbym użycie raczej cieczy
(oleju, oliwy itp.) niż smaru stałego. Ja stosuję WD-40 na zmianę z siakimś
"Kontaktolem".
Po zdemontowaniu całości napylam do wnętrza tulei odrobinkę preparatu. Po
czym wkładam tłok i tak długo przesuwam go wewnątrz, aż poczuję znaczący
spadek oporów.
Z racji szkodliwego wpływu nafty i olejów na uszczelkę tłoka sugerowałbym
stosowanie minimalnych ilości smarowidła.

Na koniec jedna uwaga, o której warto moim zdaniem pamiętać. Otóż typowa
płyta główna to spora kanapka, składająca się z naprzemiennych warstw
miedzi i laminatu. W efekcie pojemność cieplna takiego tworu jest znaczna.
Lutownica, jaka by nie była, musi być w stanie dostarczyć odpowiedni
strumień ciepła w krótkim czasie. Typowym błędem jest używanie zbyt małych
lutownic. Paradoksalnie, podczas prac z płytą główną PeCeta większe
zagrożenie dla tejże sprawia operowanie zbyt małą niż zbyt dużą lutownicą.
Krótkie, acz intensywane podgrzanie spoiny, odessanie i po kłopocie.
Jedynie czasami może wyniknąć potrzeba wyprostowania końcówek elektrolita i
ponowne podgrzanie.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski