Re: raid

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 16 Jun 2007 - 13:47:45 MET DST

a napisał(a):
> Planuje założyć macierz dla bezpieczeństwa, zwiększenia szybkości.
> Duże ilości zdjęć, grafiki i ich obróbka.
No to raid5,
> Czy dodać do macierzy 4 x 250 Seagate jednego Raptora 36 na system czy
> jest to wydatek zbędny ?
Jeśli miałbyś go kupować specjalnie, to sensu nie widzę. Wygodnie mieć
system na osobnym dysku, ale mając go na "zwykłym" dysku 7200 8MB cache
a swap na raidzie - tez będziesz zadowolony. Te seagate kupuj z serii
barracuda 7200.10 (zapis prostopadly).

> Program ze strony firmy Intel diagnozuje iż na płycie jest chipset
> Intel(R) G965 Express Chipset
> Intel P965 Express
Akurat to nie jest tak istotne. Czipset 965 wystepuje w wersji P (gołej)
oraz G (z zintegrowaną grafiką GMA950). Jeśli jest tak jak twierdzisz -
ze masz plyte GA-965P-DS4 - to masz czipset P965. Jest tez wersja tej
płyty GA-965G.. która ma na pokładzie zintegrowaną kartę graficzną. Ale
w kwestii raidu to nic nie zmienia, bo do czipsetu "głównego" północnego
965 dołączony jest "południowy" (na dole płyty), w tym przypadku ICH8R
(dla płyt ..-DS4 i ..-DQ6, bo tansza wersja DS3 ma tylko ICH8 bez "R" i
nie obsługuje raidu), i on się właśnie zajmuje obsługą sata i okolic,
robi raid, niezależnie od wersji czipsetu północnego.