stara płyta (ASUS K8N) + nowy dysk (SEAGATE 500 GB SATA)

Autor: MaFi <mafi_lublin[NO_SPAM_PLEASE>
Data: Thu 14 Jun 2007 - 22:44:10 MET DST

Witam!

Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu:

Wczoraj zakupiłem dysk Seagate 500 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA
II).
W dniu dzisiejszym dokupiłem do niego kieszeń SATA DIGITUS.
Podłączyłem całość do mojej leciwej płyty ASUS K8N (socket 754).

Najpierw miałem problem, bo komputer nie widział nowego dysku w BIOSie
Doczytałem (na googlu), że trzeba wgrać nowy BIOS
(od momentu zakupu płyty do dnia dzisiejszego nie aktualizowałem BIOSu).

Ściągnąłem nowy BIOS z 16 lutego 2006r (stary był z 4 października 2004),
wgrałem go (używając widnowsowego oprogramowania ASUSA do upgratowania
BIOSu).
Po restarcie dysk wykryło.
Zadowolony porobiłem sobie partycje (w PartitiomMagicu 8.2), odpaliłem
windowsa i jazda...
(no prawie).

Zaznaczyłem dane do skopiowania (na nowy dysk) i w tym momencie komputer mi
się zrestartował.
Przy drugiej próbie po minucie kopiowania danych komputer się zawiesił.
Postanowiłem jeszcze zrobić GHOSTa starego systemu (GHOST miał utworzyć plik
z obrazem na nowym dysku) Niestety i to się nie udało, bo Ghost wyrzucił mi
następujący omunikat:

"Encountered an NTFS volumne with a logfile that has not been flushed <536>"

Ponadto co jakiś czas komputer zawiesza mi się kiedy nie wykonuje żadnyvh
operacji na nowym dysku
(np. gdy mam włączony tuner TV).

Często zdarza się też, że po ponownym uruchomieniu (po zawieszeniu kompa)
podczas sprawdzania spójności danych (czy jak to się tam nazywa)..
Komputer podwiesza się na 6 lub 9 procencie (przy sprawdzaniu drugiej
partycji 500 GB dysku).
Wtedy nic nie pozostaje jak ponowny reset i to pomaga.

Ludzie pomocy, co jest grane?
Czy to wina nowego BIOSu (osobiście, to nie wydaje mi się), dysku, a może
kieszeni?
Wszelkie Wasze sugestie są mile widziane.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc.

To jest mój pierwszy kontakt z dyskiem na SATA i jak widac niezbyt wesoły.

A oto dane dotyczące mojego komputera:
Płyta: ASUS K8N socket 754
Procesor: Athlon 3000+ (oczywiście socket 754)
Pamięć: 2x 512 MB DDR KINGSTON 400 MHz PC3200 CL3
Dysk: 2x SEAGATE 80 GB (7200 obr) na ATA + ta nieszczęsna 500tka
Nagrywarka: LITEON
DVD ROM: LITEON
Grafika: Radeon X800 GTO
Muzyka: Sound Blaster Live
Tuner TV: AverTV Go 007 FM
System: Win XP + SP2

P.S
Z racji braku kabli zasilających odłączyłem nagrywarke i w jej miejsce
wpiety jest nowy dysk.

--
 Mateusz Nurzyński -=| MaFi |=- -=| GG:647285 |=-   /\/|  /\   /-- '
 -=| e-mail:  mafi_lublin(malpka)wp(kropek)pl |=-  /   | /--\ /-  /