Re: przyczyny zawieszania się komputera

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 13 Jun 2007 - 23:40:38 MET DST

  mastik wrote:
> Jakieś 6-7 miesięcy temu miałem problem z komputerem: restartował sam i
> zwieszał się. Okazało się, że obudowa zasilacza często w nim strasznie
> nagrzewała się. Po pewnym czasie w ogóle nie dał się włączyć. Wymieniłem
> zasilacz i wszystko dobrze chodziło. Dopiero jakieś 2-3 tyg temu zaczął
> zwieszać się, teraz coraz częściej. Czasem nie da się włączyć go, pomaga
> wyjęcie kabla zasilającego i ponowne włączenie tego kabla. Po rozkręceniu
> zauważyłem, że zasilacz w ogóle nie grzeje się ale za to tym razem kaseta w
> [...]

Temat dość dokładnie opisany przez grupowiczów:

- elementy widoczne to kondensatory elektrolityczne (nie powinny być
wypukłe)
- zabrudzenia, kurz ( warto przeczyścić cały komputer, złącza)
- Dysk może być przyczyną, choć objawy nietypowe - brak możliwości
wyłączenia. Spotkałem się z takim, prawdopodobnie elektronika
uszkodzona, pracował jak najbardziej normalnie, ale system padał od
czasu do czasu. Okazało się, że czasami zapisywał (bardzo losowo, także
to nie bad sektory) nie takie dane jakie dostawał i przy próbie
ponownego ich odczytu system ... tu można użyć różnych określeń,
najczęściej 'wylatywał w kosmos' ;)

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/