Re: Problem z DualChannel

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 13 Jun 2007 - 23:13:50 MET DST

teel wrote:
> Czołem,
> Zakupiłem 2 kości Kingston ValueRAM KVR400X64C3/512 czyli 2x512MB
> PC3200 (wyglądają identycznie). Płyta główna to Epox 8RDA na nForce2,
> która wg. wszelkich informacji posiada obsługę Dual channel. No i
> wrzuciłem te 2 kości do banku nr 1 (2 sloty) pozostawiając bank 0 (1
> slot) wolny. BIOS i MemInfo (taki linuksowy) informuje, że pamięć jest
> single channel. FSB ustawione na 166MHz, czyli poniżej możliwości
> pamięci. Powinno chodzić, a nie chodzi.

Tzn. co 'chodzi' (pamięci mają nóżki ?) ;)

Spróbuj wrzucić jedną kość do do banku 0, drugą do banku 1, pierwszy
slot. (zazwyczaj tak funkcjonuje DualChannel, jak to jest z tą konkretną
płytą i chipsetem, trudno mi powiedzieć). Ew. dodatkowe info powinno być
w manualu do płyty.

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/