Re: AMD czy Intel?

Autor: Wiktor S. <SPAM.wswiktor_at_poczta.SPAM.fm.SPAM>
Data: Tue 12 Jun 2007 - 17:13:21 MET DST

> ulozenie bitow w pamięci w takiej kolejnosci:
> 1
> 32
>
> jest dla Ciebie "od tyłu"
>
> a w takiej:
> 25
> 8

Argument słuszny, tylko że jest właśnie DOKŁADNIE ODWROTNIE.

> wg Ciebie jest "dobrze" i próbujesz jeszcze tego durnie bronić,

Ulegasz złudzeniu wynikającemu z kierunku zapisu liczb.
Bity w bajcie zapisywane są w kolejności od najmłodszego do najstarszego -
wewnętrznie w pamięci, o tym mówimy. Przy przesyłaniu szeregowym danych,
jako pierwszy przesyłany jest bit najmłodszy, jako ostatni najstarszy. Jest
to również normalna kolejność bitów w pamięci czy nośniku danych, przy
założeniu jakiegoś liniowego sposobu zapisu.

Przy liczbach wielobajtowych naturalnym kierunkiem jest od najmłodszego
bajtu do najstarszego. I właśnie WTEDY otrzymujesz kolejność

1
2
3
32

Przy kierunku odwrotnym, którego tak nie lubisz, WTEDY masz przemieszane
bity w sposób, w jaki podałeś.

> spychając moją wypowiedź do marginalnego "ty uważasz inaczej, masz do
> tego prawo". Litości no. Człowieku... puknij Ty sie w głowe.

Rozumiem, że bronisz "normalnej kolejności", jednak się MYLISZ, kolejność
Motoroli jest specjalnie *przemieszana* na poziomie bitów, aby UŻYTKOWNIK
patrząc na zrzut pamięci widział bajty w normalnej kolejności. W Intelu bity
i bajty są w kolejności naturalnej, a użytkownik widzi je "odwrotnie" -
tylko dlatego, że przyjęto zapis liczb na papierze czy ekranie w kolejności
od najstarszej do najmłodszej cyfry (przy kierunku czytania od lewej do
prawej).

--
Azarien