Re: Pamięć RAM 532 a 667 Mhz

Autor: owp <owp1_at_gazeta.pl>
Data: Sun 10 Jun 2007 - 11:08:23 MET DST

> A co z timingami ? Powinny się ustaiwć te szybsze (krótsze) z trybu 533.
> Najgorzej jeśli płyta ustawiła częstotliwość na 533, ale timingi zostawiłą
> dłuższe z trybu 667.

> Czy CPU-Z zgłosił że pamięć pracuje w dual channel (oczywiście jeśli płyta
> główna wspiera DC) ? Bo dual to już parę % wydajności dodaje.
> Sprawdź też czy jak wyjmiesz jedną kość (uważaj, łatwo popsuć) to na
> pojedynczym, fabrycznym module częstotliwość pamięci nie wzrośnie do tych
> 667. Jeśli tak to znaczy że w dualu chipset ogranicza przepustowść
> [...]
Zrobiłem jak radzisz (choć everest ultimate ma ograniczoną funkcjonalności,
ale okazało się, że nie na tyle). Fakty są takie - pamięć pracuje w DC, jest
taktowana na 533Mhz, timingi są takie jak trzeba (4-4-4-12, dla 667 powinny
być - 5-5-5-15). Na pojedynczej kości nic się nie zmienia (oprócz oczywiście
tego, że nie ma DC).
Tak więc pozostaje Twoja teoria, że pamięć jest szybsza tylko na papierze, w
celach propagandowych... :)

Przy okazji - czy znacie może jakieś porównanie szybkości kart graficznych
(laptopowych), wg indeksu windowsa ? Moja karta (GF 7300, 256VRAM) osiąga
3,2 (w 3dmarkach 01-03-06 osiągam ok7tys-3tsy-700pkt) i wydaje mi się, że
jest to wynik na poziomie kart zintegrowanych. Też dla ciekawości, w
zasadzie nie gram dużo w gry, ale chciałbym kupić Heroes of Might and Magic
V i nie wiem, czy mi pójdzie tak, by wygodnie się grało.

Pozdrawiam
owp