Re: po dodaniu ramu komputer nie startuje, błagam o pomoc

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sun 10 Jun 2007 - 03:40:02 MET DST

On 8 Cze, 21:32, d4rqu <d...@op.pl> wrote:
> Witam wszystkich,
>
> Po założeniu 2x1gb ram komputer nie startuje. Założyłem spowrotem
> 512ram i dalej to samo. Przed zakładaniem ramu dotknąłem kaloryfera,
> więc raczej nie miało prawa się uszkodzić. Gdy wyjmę cały ram to
> komputer sygnalizuje piskiem błąd pamięci. Rok temu przy zmianie dysku
> miałem taką samą sytuację, w serwisie mi komputer zrobili za 5 min
> mówiąc, że zmieniło się odświeżanie ekranu i dlatego monitor lcd nie
> chciał się załączyć. Z ciekawości podłączyłem komputer do crt i dalej
> to samo. Dziwi mnie to, że naciskając klawisz reset na obudowie
> [...]

Dotykanie kaloryfera skutkuje jak grzeją.

Coś "ruszyłeś" przy wymianie i nie zauważyłeś. Weź manual i spokojnie
sprawdź co trzeba ustawić i podłączyc do płyty. Reset BIOS'u (odłącz
komp od prądu). Sprawdź czy ruszy z którąkolwiek jedną kością, przeleć
ją po wszyskich slotach. Jeśli nic - odłącz wszystko co możliwe i
spróbuj jeszcze raz. Jeśli nic, trzeba sprawdzić co padło zamieniając
części.
A odświeżanie pamięci? Polecam orbit.