Re: Pamięć RAM 532 a 667 Mhz

Autor: owp <owp1_at_gazeta.pl>
Data: Sat 09 Jun 2007 - 20:52:58 MET DST

> W takim przypadku modułów się nie ogląda :) Uruchom Everesta lub Sandrę i
> sprawdź co one powiedzą o tych kościach. Prawdopodobnie obie są 667, ale
> płyta ustawila je na AUTO czyli synchro z FSB. Trzebaby wymusić w biosie
> tryb 667. Albo goście w sklepie specjalnie obniżyli pamięć na 533, bo w
> trybie 667 te pamięci źle współgrały.
> Bardziej bym się martwił czy jest dual channel (jeśli płyta obsługuje)

Za radą Twoją i qwerty'a, zainstalowałem everesta (home). Pokazał, że obie
kości są 667 (rzecz. 333). Natomiast CPU-Z też pokazał, że kości są 667, ale
w sekcji memory częstotliwość ustalił na 266, co przy mnożniku 2 daje
wartość 533(?). Co do everesta, to nie pamiętam czy ustala faktyczną
wartość, gdyż za 2 i kolejnymi uruchomieniami przestał działać w zakresie
niektórych funkcji (zresztą był napis, że może źle działać, bo nie
rozpoznaje czegoś tam).
W każdym razie jest prawdopodobnie tak jak pisaliście - kości mogą pracować
667, ale pracują na 533. W sklepie na pewno nic nie majstrowali, gdyż w
ofercie mieli 1GB, przy mnie dołożyli...
W biosie nic nie mogę majstrować, gdyż w tej toshibie prawie nie ma opcji
biosu.
A jeśli pamięć dostosowuje się do procesora, to jaki ma sens montowanie
szybszych ? No i - chwalenie się tym w opisie...
W zasadzie nie zależy mi na ustawieniu tej pamięci, ale ciekawi mnie, czy
ktoś domysla się czemu tak się dzieje :)
Pozdrawiam wszystkich
owp