Monitor LCD do 850zł+ parę pytań

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Sat 09 Jun 2007 - 17:06:11 MET DST

Witam
Ponieważ mój CRT niezawodnej( trzy razy w serwisie ) i wspaniałej (cóż
za kontrast! ) marki < baczność > HIVISION! < spocznij > zaczyna mnie
już denerwować swoim nietrzymaniem ustawień, przekolorowaniami i innymi
pierdołami postanowiłem sobie kupić monitor LCD. Ale nie znam się na tym
kompletnie, więc:

Co polecacie do 850zł? ( jaka matryca, kontrast, proszę o podawanie
konkrentych modeli dostępnych na rynku - tylko __nowe__, za używane
dziękuję )

Monitor będzie służył do internetu/pracy w systemie, a poza tym do gier.
Ponieważ moim ulubionym gatunkiem są przygodówki to czas rekacji nie
jest najistotniejszym parametrem. Nie ukrywam jednak, że w Quake'a 4
chciałbym zagrać

Moje pytania:
- 17" czy 19" - lepiej kupić droższą 17" czy tańszą 19" ?
- używam emulatorów starych komputerów/konsol, które używają trybów
320x240, a bywa, że i niższych. Jak wygląda obsługa tych trybów na
monitorach LCD
- nie podam teraz linka, bo nie pamiętam, ale wyczytałem na jednym
forum, że monitory LCD mogą mieć problemy z trybem tekstowym 80x25?
Prawda to i jakie to monitory będą miały takie problemy?
- jak mam sprawdzić ile martwych pikseli ma monitor, mam sobie kazać w
sklepie wyświetlić białą planszę i oglądać, czy nie ma czerownych
piskeli? ;-)
- VGA czy DVI? co wybrać? Czy DVI sprawia jakieś problemy jeśli chodzi o
kompatybilność z VGA? W karcie mam obydwa łącza, więc nie robi mi to
różnicy o ile tylko DVI nie będzie proszeniem się o dodatkowe problemy
- na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie monitora?

Tomaszek