Re: osobna partycja na SWAP - warto?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sat 09 Jun 2007 - 13:16:15 MET DST

radarek napisał(a):

> "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> wrote in message
>
> Umieszczenie pliku w ten sposob jest latwiejsze niz partycji, a dodatkowo
> jest mozliwosc poszerzania w dowolnym momencie.

Nie zdarzyło mi się jeszcze powiększać pliku stronicowania, ustawiony na
sztywno 1GB (ram 1GB) i działa dobrze.

> Nie ma zadnego zysku
> wydajnosciowego z powodu samego przejscia "partycja zamiast pliku".

Ma. Ponieważ partycje możesz zrobić na FAT16z gigantycznym blokiem
danyh. Nie wiem jak to dokładnie wpływa na wydajność ale im większe
porcje danych mozna czytać tym chyba lepiej.

> Jedynym mozliwym zyskiem jest brak fragmentacji, ale do utworzenia
> partycji tak czy inaczej trzeba wyczyscic miejsce, wiec rownie dobrze
> mozna wyczyscic miejsce na plik i utworzyc go bez fragmentacji.

Dlatego takie rzeczy robi sie na początku jak sie instaluje wszystko.