Re: "rozwojowa" płyta główna pod Intela? [długie]

Autor: rocku <rocku_at_no.spam>
Data: Sat 09 Jun 2007 - 01:45:42 MET DST

Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):
> - jaki chipset wybrac? P965 czy P35?

A może coś nVidii? Nie wiem jak z Penrynami (45nm) które mają wejść lada
chwila, ale wszystkie nForce'y 650i i 680i obsługują szynę 1333MHz
(QDR), więc podejrzewam, że nie będzie problemu.
P35 jest bardzo świeży, nie wiadomo czy przypadkiem nie wyjdzie jakaś
niekompatybilność tak jak z nForcem 5. Ja staram się wybierać produkty
sprawdzone.

> - Wasze sugestie?

Poczytaj o płycie EVGA 650i Ultra. Kosztuje niewiele ponad 300 zł,
pasywne chłodzenie chipsetu i pojedyncze złącze PCIx. Kupiłem ją tydzień
temu do E4300 i jestem zachwycony. Wszystko co potrzeba i nic więcej. Z
mankamentów mogę wymienić jedynie brak IEEE1394 (z którego nigdy nie
zdarzyło mi się korzystać) i max napięcie dla RAMu 2,1V co ogranicza
nieco podkręcanie pamięci, jednak praktycznie nie robi to wielkiej
różnicy bo na płytach z nForcem można niezależnie taktować pamięć od FSB
bez efektu strap.
A w kwestii wyboru E4300 vs E2140 - też stałem przed tym dylematem i
wybrałem E4300 ze względu na 2x większy cache L2 i tylko 100 zł wyższą
cenę.

--
Pozdro,
Tomek "rocku"