Re: monitory - pytanie o osobste odczucia ;)

Autor: <alibaba8_at_vp.pl>
Data: Wed 06 Jun 2007 - 14:07:26 MET DST

> ClearType to technologia pozornego zwiększania poziomej
> rozdzielczości tekstu poprzez wykorzystywanie subpikseli.
> Efektem jej działania jest właśnie widoczna z bliska
> kolorowa obwódka wokół znaków. Widać ją czasem i z daleka,
> jeżeli źle się ustawi jasność/kontrast na monitorze albo
> - co jest znacznie częstsze - źle się skonfiguruje progi
> działania ClearType (jest do tego zawsze opcja gdzieś w
> systemie operacyjnym obsługującym tego typu technologię).

Ja już nawet nie odpisywałem, bo gość wyraźnie przegina, albo ma jakiś dziwny
monitor. Wpatrywałem się w te litery z bliska, z daleka, powiększając je i
zmniejszając na przemian aż mnie wzrok rozbolał i nic. Jak były czarne tak są i
nic po za tym nie widzę. Na 72 są jakieś małe ząbki na krawędziach i to
wszystko. To świadczy o tym, że obraz musi być bardzo wyraźny, jeżeli widać
malutkie ząbeczki. Jeszcze raz powtarzam. Obraz ze zdjęć cyfrowych jest idealny,
znacznie lepszy niż na papierze fotograficznym (odbitkach). A to jest połączenie
analogowe i dosyć stara karta Radeon 9200. Tak że proszę nie zciemniać.