Re: IBM T41- gdzie ustawia się wydajność karty graf. ?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 05 Jun 2007 - 10:47:44 MET DST

** SMi wrote:

> zastanawiam się gdzie można zaoszczędzić na energii...

Np. ściemnić wyświetlacz (to chyba podstawa), wyłączyć zbędne programy,
usługi działające w tle itp.

> Przeczyałem, że można obnizyć wydajność karty grafiki, co przy pracy
> z Office dla mnie jest niesistotne.

Przecież przy pracy z Office akcelerator graficzny dla 3D nie jest
intensywnie używany, jedynie akceleracja 2D. Oczywiście mógłbyś
zrezygnować z akceleracji 2D ale to wcale nie obniżyłoby zużycia
energii - wręcz przeciwnie, ponieważ wtedy wykonywaniem tych samych
funkcji zajmowałby się procesor, który przy tych zastosowaniach żre
więcej mocy niż dedykowany układ graficzny.

(...)

> Tzn. chodzi mi o opcję ustawiania dolnego progu naładowania baterii
> (np. 3%), poniżej którego dopiero włącza się jej ładowanie. Pomaga to
> znacznie przedłużyć zywotnośc baterii.

Pierwsze słyszę (że to pomaga) szczerze mówiąc.