Re: Zestaw dla grafika do oceny

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 04 Jun 2007 - 00:54:57 MET DST

Dnia 1 Jun 2007 08:10:36 +0200, Thilo napisał(a):
> Dostałem zadanie na złożenie samej jednostki obliczeniowej (bez monitora,
> klawiatury, myszki itp) dla polprofesjonalnego grafika. Jest jeden warunek -

[...]

> Arctic Cooling Case Silentium T1 Pro

Nie bierz tego!
Te "silentium pro" to czysty marketing - a prawda jest taka że jest to szajs,
który z cichą pracą niewiele ma wspólnego. W dodatku, przez nietypowy układ
zasilacza i wiatraków nie ma nawet możliwości późniejszego kombinowania z
lepszym/cichszym zasilaczem. Kupiłem model T2 (różnią się wyłącznie
wyglądem), a po paru dniach przełożyłem na powrót komponenty do starego
Enlighta i znowu cieszyłem się ciszą. Do tego obudowy te są bardzo tandetnie
wykonane - łatwo uszkodzić zaczepy przedniej części obudowy.

Zamiast tego dziadostwa dołóż 50-100zł i weź Chiefteca albo Enlighta.

> Samsung 250GB 8MB SP2514n 215,00 215,00

Obecnie trochę bez sensu jest kupować dyski PATA - jeszcze chwila i na
płytach będzie jedno złącze PATA albo i nie będzie żadnego. Do tego kable
IDE są z reguły problematyczne - zagracają wnętrze komputera, są mało
ustawne i blokują obieg powietrza. Zamiast tego dysku polecam równie świetny
Samsung SP2504c na SATA - kupiłem już parę sztuk i wszystkie sprawują się
doskonale.

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944