Re: Planuje wymienic dysk w laptopie i mam pytania :)

Autor: Piotrek <a_at_b.ru>
Data: Sun 03 Jun 2007 - 16:52:08 MET DST

> 1. Jaki maksymalnie duzy dysk moge wrzucic (moj laptop to toshiba m30x
> Centrino 1,5GHz) ?

trzeba by sprawdzic ile moze plyta obsluzyc, ew moze trzeba bios zmienic
jesli bys tam z 200 gb chcial pchac:)
alemysle ze takie 120 Gb to spokojnie wykryje.

> 2. Czy rozkrecenie laptopa i wymiana dysku to skomplikowana operacja czy
> spokojnie sam dam rade? Zwyklych kompow stacjonarnych kilka w zyciu
> zlozylem i mniej wiecej sie orientuje :)

niewiem jak u ciebie, ale w wiekszosci notebookow z jakimi mialem do
czynienia to 1 srube trzeba odkrecic. odkrecasz i wysuwasz caly dysk z
kawalkiem obudowy. pozniej wykrecasz dysk z obudowy (2-3 srubki) podmieniasz
i po krzyku. banalna sprawa, moim zdaniem mniej roboty niz w desktopie:)

> 3. Czy latwo skopiowac dysk stary na nowy tak zeby od nowa systemu nie
> stawiac. Tzn skopiowac obecne 60GB na nowy dysk (zalozmy 120GB) zeby
> wszystko dzialalo jak na starym i dodatkowo miec 60GB wolnego miejsca?

prosto, ale musisz miec przejsciowki do dusku 2,5"
powiedzmy taka na USB <>2,5" podlaczasz do desktopa, robisz obraz dysku na
dysku desktopa, podpisnasz nowy dysk i zrzucasz z obrazu na dysk.

> Jakis soft specjalny?

ja wiem, Norton Ghost lub podobne.

> 4. Stary dysk 60GB mam zamiar wlozyc w kieszen i miec przenosny dysk :)
> Chyba sa kieszenie dla dyskow 2,5 cala?

oczywiscie ze sa, ale jak kupisz przjsciowke USB to IDE to nawet nie musisz
kupowac kieszeni;)

--
pzdr
piotrek