Re: Pendrive czy portable HDD?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Fri 01 Jun 2007 - 16:19:29 MET DST

kpk napisał(a):
> Zastanawiam się co wybrać - chcę mieć na urządzeniu przenośnym
> praktycznie całe środowisko komunikacyjne (Thunderbird, Firefox,
> Miranda itd.) i waham się między jakimś 2GB pendrive a przenośnym
> dyskiem 2.5". Dysk to oczywiście znacznie większa pojemność, ale
> obawiam się nieco jego odporności na przenoszenie i podróże; w
> przypadku pendrive'a nie wiem z kolei, czy po zaszyfrowaniu
> TrueCryptem nie okaże się, że transfer jest za niski do normalnej
> pracy. Czy ktoś może doradzić a. podzielić się własnymi
> doświadczeniami?

Nie tyle co doświadczenia ale przerabiane tu na grupie.
Stanęło na kartach CF podłączanych przez jakiś adapter, lub czytnik
kart. Są to dwa osobne urządzenia, co dla niektórych jest wadą, ale
zniszczeni karty postępuje w miare wolno, dużo komputerów ma już
wbudowane czytniki kart.
Używać z powodzeniem można kart pamięci SD / MMC - te już są dość szybkie.

Aktualnie korzystam z karty SD 1GB (maksymalny jej transfer to 3,5MB/s),
i działa w miare przyzwoicie. Dużo daje odpowiednia konfiguracja
programów i defragmentacja karty co jakiś czas.
Posiadając czytnik i kilka kart można podzielić przenoszone dane
tematycznie tzn, na jednej rzeczy prywatne na drugiej np instalki i
takie tam.