Re: Zestaw dla grafika do oceny

Autor: Marx <marx_at_sorry.too.much.spam.write.to.newsgroup>
Data: Fri 01 Jun 2007 - 12:34:31 MET DST

Thilo pisze:

> Wolałbym jednak oddzielną kartę, nie znam się za dobrze na kartach
> zintegrowanych ale wydaje mi się, że do grafiki słabo się nadają. Z tym, że
> zmienię chyba na jakąś kartę z szyną 128bit.

do grafiki 2D czyli Corel i Photoshop nada sie _kazda_ karta graficzna
na AGP czy PCI-E. Jesli monitor podepniesz po DVI to wystarczy dowolna
plyta glowna z takim wyjsciem i nie zauwazysz absolutnie zadnej roznicy.
Jesli nie chesz krecic, oszczedz na grafice a kup wiecej RAM i szybszy
procesor. RAM w PS ma olbrzymie znaczenie i zaden nawet najszybszy dysk
w niczym nie pomoze jak malo RAM i zacznie sie swapowanie. Procesor tez
jest wazny, bo choc sam PS obsluzy dwa rdzenie (wiecej juz nie) to
pluginy juz niekoniecznie (dlatego doradzalem podkrecanie bo skok
wydajnosci jest o ponad 50%, np podkrecony e2160 bedzie szybszy od
niekreconego e4300)
Mozesz tez oszczedzic na obudowie - w Proline dostepny jest zasilacz
Fortron 350W za ok 80zl, i do tego jakas tania obudowa bez zasilacza -
pozwoli urwac koszty o blisko 100zl.
Marx