Re: Konsola i pecet na jednym LCD

Autor: Daniel Chlodzinski <dch_at_spam.precz>
Data: Fri 01 Jun 2007 - 10:34:12 MET DST

"menth0l" <menth0l@--CUT-HERE--o2.pl> wrote in message
news:38469$465f268d$594c3e06$4466@news.chello.pl...

> Witam.
> Ponieważ mój tv szwankuje już dosyć poważnie a niedawno zakupiony LCD 19"
> do
> kompa z uwagi na swoją wielkość mógłby go zastąpić nasunęło mi się kilka
> pytań. Szukałem czegoś co spowoduje, że nie będe musiał za każdym razem
> przełączać kabelków od audio/video kiedy najdzie mnie ochota pograć na
> konsoli (PS2). Najpierw pomyślałem o tunerze tv ze złączem SVideo gdzie z
> jednej strony podłączyłbym sobie konsolę a do gniazda antenowego -
> antenę -
> a później już tylko przełączał kanały.
> [...]
[...]

Kiepski pomysl, obraz z tunera bedzie paskudny, obraz z komputera (z karty
grafiki) jesli dobrze widze idzie na tuner i pozniej dopiero na monitor.
Efekt paskudny obraz nawet w zwyklym windows.

Rozwiazanie optymalne - sprzedac monitor i kupic jakis Samsung 9XXMP, ja mam
931MP ale to na PVA i kosztuje kolo 2k zl. Ma wbudowany tuner, wejscie rpg
po SCART, component po YrPb, do tego composite i s-video oraz vga analog i
dvi cyfrowe. Obraz z konsoli puszczam po component wiec progressive scan tez
da sie w grach odpalic.
Minus tego rozwiazania jest taki ze ps2 nie jest przystosowana do pracy z
LCD, monitor taki sam z siebie likwiduje interlace co nie zawsze wyglada
ladnie, ale granie w okienku (monitor ma pip) w gre z ps2 z rownoczesnym
czytaniem gamesfaq bezcenne.

Inne rozwiazanie jakie proponuje, tansze i bez potrzeby wymiany lcd, to
kupic tuner tv na pci z wejsciem s-video. Do tego program descaler i ps2
podpinasz przez to svideo.
Plusy - obraz z w windows jest ladny i bez zaburzen jak w przypadku tego
zewnetrzengo tunera, wyszytko masz w oknie z mozliwoscia zrobienia pelnego
ekranu, a descaler ma kilka fajnych opcji w tym usuwanie interlace oraz pare
filtorow polepszajacych obraz z konsol video.
Minusy - obraz ciagle bedzie na LCD wiec nie bedzie tak ladny jak na zwyklum
TV CRT. Do tego grafika ps2 jest dosc stara wiec lcd skutecznie obnazy jej
niedoskonalosc.

Daniel