Konsola i pecet na jednym LCD

Autor: menth0l <menth0l_at_--CUT-HERE--o2.pl>
Data: Thu 31 May 2007 - 21:43:30 MET DST

Witam.
Ponieważ mój tv szwankuje już dosyć poważnie a niedawno zakupiony LCD 19" do
kompa z uwagi na swoją wielkość mógłby go zastąpić nasunęło mi się kilka
pytań. Szukałem czegoś co spowoduje, że nie będe musiał za każdym razem
przełączać kabelków od audio/video kiedy najdzie mnie ochota pograć na
konsoli (PS2). Najpierw pomyślałem o tunerze tv ze złączem SVideo gdzie z
jednej strony podłączyłbym sobie konsolę a do gniazda antenowego - antenę -
a później już tylko przełączał kanały.
Niedawno jednak natknąłem się na coś takiego:
http://tnij.com/yxTz
Wydaje mi się że jest to rozwiązanie idealne dla mnie, tzn. mógłbym grać na
konsoli nie włączając peceta (co muszę robić w przypadku tunera) a z
drugiej strony oba urządzenia mogłyby pracować równocześnie. Ponieważ nie
jestem zbyt obeznany ze sprzętem to chciałbym więc zapytać:
1) jeśli dobrze zrozumiałem to sygnał z karty graficznej kompa przesyłany
jest do tv boxa a dopiero stamtąd do monitora. Czy zatem nie ma strat
jakości przy takim przesyle (rozmazany obraz itp.) ?
2) to samo pytanie co 1) tyle że tyczy się to konsoli. Pytam dlatego, że
przy podłączeniu przez tuner (złącze composite) obraz jest wyraźnie
oszpecony (czytałem gdzieś że podłączenie przez s-video poprawia ten stan
rzeczy)
3) czy cały tv-box działa tak jak sobie wyobrażam? Tzn. podłączam n sprzętów
do jednego urządzenia a potem tylko wybieram sobie, który chcę oglądać?
4) czy może macie jakieś sugestie/tańsze rozwiązania/ostrzeżenia o których
powinienem wiedzieć? Pytam bo nie jestem ze sprzętem za pan brat a i o tv
box słyszę po raz pierwszy..

Oj, rozpisałem się ;)

--
Pozdrawiam,