Re: Glosne, uciazliwe chlodzenie procesora.

Autor: Arek <agent73_no_spam_at_gazeta.pl>
Data: Wed 30 May 2007 - 21:59:22 MET DST

On Wed, 30 May 2007 18:58:44 +0200, Bernard <bernard@earth.net> wrote:

>Żeby procesor się nie grzał, musisz mieć system operacyjny obsługujący
>zarządzanie energią, czyli Windows lub Linux (ogólnie coś współczesnego)
>oraz włączone Cool'n'Quiet w BIOSie. Ponadto żeby płyta główna
>regulowała obroty wentylatora, w innej zakładce należy włączyć coś, co
>każdy producent nazywa inaczej - Smart Fan, Intelligent Fan Control lub
>jakoś podobnie.
>
>Wentylator Box dołączany do procesorów AMD jest całkiem cichy, o ile nie
>pracuje na pełnych obrotach. Mam takich kilka i bardzo sobie chwalę.

Są też płyty główne z regulacją obrotów zaszytą w biosie, np. KN-9
Abita. U mnie wentylator zwalnia o prawie 50% zaraz po starcie jeszcze
przed załadowaniem systemu (można np. grzebać w setupie a wentylator
już nie wyje). Procesor mam niestety bez C&C (Sempron 3000+ na AM-2) a
mimo to chłodzenie pracuje na pół gwizdka przy temperaturze procka ok.
50 stopni.

--
Pozdr.
A.