Re: Glosne, uciazliwe chlodzenie procesora.

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Wed 30 May 2007 - 18:58:44 MET DST

Tomek wrote:
> Hej,
> Mam problemik. Chodzi o to iz, wentylatorek dodawany z procem (w tym przypadku
> AMD64X2 5600+) mimo pracy w dosie czyli przy minimalnym obciazeniu potrafi

Błąd. Poprawnie powinno być "podczas pracy w DOSie, czyli przy
maksymalnym obciążeniu".

Skoro procesor jest maksymalnie obciążony i nie ma możliwości
oszczędzania energii, to nic dziwnego, że się grzeje jak wszyscy diabli.

Żeby procesor się nie grzał, musisz mieć system operacyjny obsługujący
zarządzanie energią, czyli Windows lub Linux (ogólnie coś współczesnego)
oraz włączone Cool'n'Quiet w BIOSie. Ponadto żeby płyta główna
regulowała obroty wentylatora, w innej zakładce należy włączyć coś, co
każdy producent nazywa inaczej - Smart Fan, Intelligent Fan Control lub
jakoś podobnie.

Wentylator Box dołączany do procesorów AMD jest całkiem cichy, o ile nie
pracuje na pełnych obrotach. Mam takich kilka i bardzo sobie chwalę.