RAID'owe know how?

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Tue 29 May 2007 - 11:44:57 MET DST

Witam!
Chciałem sobie oddzielić macierz RAID 0 od płyty. Spodobał mi się
pewnien konroler ADAPTECA 4 portowy SATA-II - wszystko super.
Zadzwoniłem do kolegi, który sporo tego "przerobił" i zapytałem o tego
Adapteca. Co usłyszałem - "nigdy więcej Adapteca". Przejrzałem grupę i
opinia się potwierdza. Problemy z uruchomieniem systemy, kontroler
gubi dyski etc. Mowa o małej domowej macierzy, która ma służyć ogólnej
obróbce obrazu i poprawie konfortu pracy. Ma zapewnieć skalowalność
np. rozbudowę z 2 do 4 dysków (RAID 0), przenoszalność pomiędzy
płytami głównymi i systemami. Powinna również gwarantować minimum
bezpieczeństwa danych i być wydajna. Co można polecić w przedziale
cenowym 400-600 zł.

Jaka jest zgodność pomiędzy ICH7R a ICH8R? Rozbudowa na tych
kontrolerach nie jest możliwa ale czy da się przenieść macierz na inną
płytę?

Pozdr, V.