Re: Pomiary sensorów płyty głównej

Autor: <ddusinfo_at_gmail.com>
Data: Tue 29 May 2007 - 11:13:17 MET DST

On May 29, 9:04 am, Rafal Majda <rma...@poczta.fm> wrote:
> . napisał(a):> Zapytaj na grupie dla programistów. Bios potrafi odczytać dane z płyty
>
> dzięki

Niestety, mylisz się Windows API nie posiada takowej funkcji do
pomiaru sprzetu. Jedynie, to jest WMI , gdzie są takie wlaściwości z
temperaturami procesora, płyty głównej itp. Ale te informacje są
dostępne zwykle tylko w markowych komputerach (Dell, Toshiba itp) i to
nie zawsze (wymgane sa specjalne sterowniki). Zwykle aby uzyskać
informacje na temat napięć i temperatur trzeba po prostu zerknąć na
swoją płytę i zobaczyć jaki scalak odpowiada za SuperIO (Zazwyczaj
jest to Winbond albo ITE) odczytac jego symbol i numer i zobaczyc na
dokumentacji producenta jakie IO trzeba ustawić żeby uzyskac te dane.
giveio.sys jest wymagane rzecz jasna. Ja osobiście darowałem sobie tę
zabawę, wziąłem SpeedFana i wykorzystałem jego opcje shared memory
(trochę kłopotliwe bo dane ułożone pod kątem Borland Buildera , ale da
się i pod Visuala C++)