Re: Wybór UPSa

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 28 May 2007 - 16:04:26 MET DST

tomek napisał(a):
> bo podoba mi sie taki na allegro model 1500V
> ale jak chłodzony wentylatorem to odpada
> bo mi trzeba ciszy :)
Ale ten wentylator włącza się raz na rok, tzn wyłącznie podczas pracy z
baterii (by chłodzić falownik, który w końcu ~1kW może pompować), albo
podczas pracy z sieci ale gdy napięcie w sieci jest zbyt niskie/zbyt
wysokie a obciążenie duże (bliskie maksymalnemu)- wtedy również falownik
pracuje, i się grzeje. UPS ma czujnik temperatury wewnątrz i chyba
~60-65'C włącza wentylator. Jeśli nie masz jakiejś sieci jak na końcu
świata, albo 50'C w pokoju, to nie powinno to występować zbyt często,
podobnie gdy nie obciążysz go z pełną mocą - też nigdy nie będzie
hałasowac.

http://www.apcmedia.com/resource/images/500/Front_Left/FF14011E-5056-9170-D3EEE6E71673A4DE_pr.jpg
Widac tu kratke wentylatora z boku (wentylator przewiewa powietrze "w
poprzek")