Re: Jaka karta graficzna pod monitor LCD?

Autor: Heraklit <wet_12_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 28 May 2007 - 12:26:46 MET DST

Był 26 maj (sobota), gdy o godzinie 7:54 *Player* w pocie czoła
naskrobał(a):

> czy ja proponuje komus wybieranie monitora na podstawie tych zdjęć?
sugerowałem tylko, że na podstawie tych zdjęć nie można porównywać
monitorów. Oba wypadły fatalnie.

> te zdjęcia miały dać tylko lekko do myslenia bo gdyby miała być roznica
> między monitorami tak jak na to wskazuje 100% wyższa cena to coś było by na
> nich widać
w cenę często jest wliczane np. 5 lat gwarancji, serwis doot-to-door
itp. Każdy ma inną wrażliwość na jakość: Ty nie widzisz różnicy, a ktoś
inny pokaże Ci błędy w wyświetlaniu przez matrycę.

> PS z mojego doswiadczenia to oprocz CRT najlepiej mi się siedziało na
> uzywanym LCD o przedpotopowych parametrach NEC 400:1 SIPS 25ms (zauważ ze
> crt ma parametry: jasnosc max 100cd i kontrast srednio srednio 500:1)
Gdy kupiłem pierwszy monitor 17" (no name) to obraz wydawał mi się
"żyleta". Po kilku miesiącach kumpel kupił Samsunga (duuużo droższego) i
obraz na na nim otworzył mi oczy... zacząłem na moim dostrzegać wadliwą
geometrię, słaby kontranst, zbyt małe odświeżanie. Morał z tego taki, że
z czasem wymagania rosną i przestaje wystarczać przeciętna jakość.

> Dzisiaj są sklepy internetowe, kupujesz taki LCD za 1000zł siedzisz kilka
> dni a jak będzie jakiś problem to zwracasz. Nie kwestionuję ze eizo są
> dobre, twierdzę tylko ze mozna zaoszczędzić 800zł i kupić rownie dobry
> monitor do takich zastosowań.
Zastanawiam się czy Twój wybór byłby taki sam, gdybyś widział tylko
obraz na monitorze, a nie znał jego ceny?

--
Pozdrawiam,
Post stworzono 2007-05-28 12:04:54