Re: Jaka karta graficzna pod monitor LCD?

Autor: Player <player_at_noname.pl>
Data: Sat 26 May 2007 - 07:54:17 MET DST

> Nie wiem który jest który i jakie są ustawienia, ale na podstawie tych
> zdjęć nie wybrałbym żadnego.

czy ja proponuje komus wybieranie monitora na podstawie tych zdjęć?

te zdjęcia miały dać tylko lekko do myslenia bo gdyby miała być roznica
między monitorami tak jak na to wskazuje 100% wyższa cena to coś było by na
nich widać

Proponuje głęboko zastanowić się przed wywaleniem 1800zł na
monitor do czytania www i oglądania divx zwłaszcza ze di0xid jak sam
napisał - nie przelewa mu się z kasą (a dodatkowo wielka niewiadoma czy jego
oczy zaakceptują LCD przy dłuzszym uzytkowaniu)

zakup drogiego LCD niczego nie gwarantuje w kwestii wpływu na wzrok,
poczytaj na mva.pl wątek LCD a oczy (lup podobnie nie pamiętam), wypowiadają
się rozne osoby z roznymi LCDkami od drogich eizo po tanie marketowe, oczy
ich bolą bez względu na typ matrycy czy markę monitora

PS z mojego doswiadczenia to oprocz CRT najlepiej mi się siedziało na
uzywanym LCD o przedpotopowych parametrach NEC 400:1 SIPS 25ms (zauważ ze
crt ma parametry: jasnosc max 100cd i kontrast srednio srednio 500:1)

Dzisiaj są sklepy internetowe, kupujesz taki LCD za 1000zł siedzisz kilka
dni a jak będzie jakiś problem to zwracasz. Nie kwestionuję ze eizo są
dobre, twierdzę tylko ze mozna zaoszczędzić 800zł i kupić rownie dobry
monitor do takich zastosowań.