Re: ocena zestawu - do zrzygania ;)

Autor: Michał <mbierwia_at_o2.pl>
Data: Thu 24 May 2007 - 21:07:21 MET DST

> plyta glowna Asus P5B (sporo osob poleca Deluxe ale przekroczylo by to
> moj budzet, roznica jest chyba tylko w chlodzeniu mostkow i jakis tam
> ficzesrach w stylu wifi, wiec wnioskuje, ze "podkrecalnosc na P5B taka
> sama jak na deluxie)

No i kondziołki polimerowe na Deluxe, ale jeśli chodzi o overclocking,
to starczy podstawowa P5B

> pamiec ram 1Gb i tu pytanie, 667 czy 800 jesli mam zamiar podkrecac?
> Moze byc np. goodram czy lepiej geil/patriot?

FSB z 200 podniesiesz lekko na 333, więc pamięci 667 akurat starczą,
chyba że chcesz mocniej kręcić. Patrioty są tanie jak barszcz (np w
Proline).

> karta graficzna, w sumie nie wiem, co teraznajlepiej wychodzi
> cena/jakosc? bede raczej gral w Obliviona

No to żeby się nie stresować i nie ciąć detali w 1280x1024, jakiś
7900GS/GT z pamięciami DDR3.

> A moze cos z serii 8 GF?

Jakiś 8600GT od Gigabyte (wydajność ~7900GS), lub 8800GTS dla
zamożniejszych są w miarę opłacalne.

> ps. Jesli obecny zasilacz dal rade A64 3000+, 512 ramu, R9700Pro i AXP
> 3200+, 1Gb ramu, R9800Pro to czy podola temu skladanemu zestawowi?

Niekoniecznie. Mi Rubikon 300W z linią 12V o wydajności 8A ciągnie
podkręconego Bartona, dwa moduły pamięci, R9550 wykręconego
niemiłosiernie do poziomu 9600Pro i resztę bebechów. Ale bałbym się nim
zasilać coś droższego niż za 150 zł.