Re: Laptop - jaki?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Thu 24 May 2007 - 13:48:19 MET DST

Artur Mariański pisze:
> Czasami sa inne przeslanki za tym zeby miec notebooka. Np. moja
> dziewczyna teraz zamierza zakupic juz drugiego notebooka, chociaz jej
> korzystanie z lapka nie wymaga nawet obecnosci baterii. Po prostu raz
> na pare tygodni jedzie z nim z miejsca zamieszkania czasowego do domu i
> chce miec dostep do wlasnego kompa. I juz chocby dla tego woli

Tak, też się spotkałem z takimi uzasadnieniami. To już *jakiś*
powód, aczkolwiek opłacalność zależy od czasu spędzanego w obu
miejscach.

> notebooka. Do tego dochodza takie tematy jak ulatwienie przy
> przeprowadzkach (mieszkania studenckie, wiec czesto sie zmieniaja) i

A to już marny powód ;)

Pomijam fakt, że z akademików czasem nawet normalne,
duże komputery giną w niewyjaśnionych okolicznościach.
W przypadku notebooka jest jeszcze łatwiej.

> mozliwosc zbrania go na jaka praktyke zagraniczna, czy chocby
> podskoczenia z nim na uczelnie, chocby miala byc tylko teoretyczna.

A to już lepsze znów, ale warto wykorzystywać jednak.

> No ja bym powiedzial ze eksploatacja *moze* byc droga, bo wlasciwie
> jezeli nie uszkodzi sie czegos mechanicznie, lub nie trzyma kompa
> dluzej niz trwa 2 letnia gwarancja (z najczesciej mozliwoscia
> przedluzenia o dodatkowy rok za okolo 300 zl) , to kosztow nie ma
> zadnych.

Ale kupując komputer powinno się go wybierać na 5-6 lat
co najmniej, a nie na dwa lata. A bateria tyle na pewno
nie wytrzyma. Ja mam swojego notebooka 4 lata i już raz
zmieniałem baterię; za 18-24 miesiące czeka mnie pewnie
kolejna zmiana.

> P.S. no i zakup wystarczajacego dla potrzeb typowo domowych (bez
> uzywania go do gier) notebooka, to koszt w poblizu jedynie 2000-2300
> zl, np. Asus F2HF, czy tez jakas prosta seria A6R Asusa, a sa jeszcze
> tansze propozycje na rynku innych producentow.

Z systemem?

> P.S.2. poza tym wydaje mi sie, ze zwlaszcza kobiety lubia znacznie
> bardziej pracowac na notebookach, niz stacjonarkach. Potrafia sie do
> nich wrecz przywiazywac uczuciowo, czego ja akurat nie jestem w stanie
> pojac :))

Jestem przekonany, że nie będziesz tu wyjątkiem ;)

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |