Re: specyfikacja ATX i takie blaszki

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 24 May 2007 - 12:05:01 MET DST

webmajsterek@gmail.com napisał:

>w nowych jest zawsze -- z wlaszcza ze kazda plyta glowna ma iiny
>rozstaw gniazd -- ma tez inne gniazda ( np wyjscie na grafike moze byc
>jak jest karta grafiki na plycie , moze byc tez kilak wyjsc na karty
>sieciowe i USB ).

Tak podejzewalem ale nie mialem pewnosci.

>jednak z drewna nie buduj -- komp sie tam ugotuje i bedzie bardzo
>dlugo trzymal cieplo ( rownie dobrze mogl bys zamknac w termosie
>plyte glowna ) . wentylator na procku wlasciwie tylko rozprasza cieplo
>po wnetrzu kompa -- jak masz obudowe z wolnym przeplywem powietrza
>bardzo latwo sie przekonac - wystarczy dotkanac obudowy .

Masz + za czujnosc ale mnie nie zaskoczyles.
Obudowa bedzie tak budowana ze na procek i grafe bedzie zabierane powietrze
prosto z zewnatrz obudowy. Zasilacz je bedzie wydmuchiwal i to on bedzie mial
najcieplej Ale w granicach akceptowalnych. Poza tym komp nie bedzie wypasny i
ciepla nie bedzie generowal bardzo duzo. Licze ze 350W zasilacz wystarczy.

>w drewnianej obudowie praktycznie nie zajdzie wymiana cieplna poprzez
>obudowe.

nie musi. Calosc bedzie zapewniona przez cyrkulacje w jednym kierunku. W
normalnej obudowie powietrze lata byle jak no chyba ze jest fabryczna dedykowana
z tunelami ale takie to chyba nie sa popularne dzis. A zwykla obudowa ma wlasnie
takie zachowanie o jakim piszesz, wiatraki tylko mieszaja powietrze a zasilacz
je wyciaga. A swieze wlatuje wszystkimi szparami.

>drewniana obudowa nie zapewni tobei tez ochrony
>elektormagnetycznej -- komp moze zaklucac inne urzadzenia zwlaszcza
>jak bedzie bardzo blisko ( telewizor )

Spoko. Wszystkie deski beda obklejone folia aluminiowa i plastikiem (zeby nie
bylo zwarc).

Masz + za czujnosc.
Dawaj dalej przeciwwskazania, jak mnie zaskoczysz dostanies 3 plusy:)

--
Lukasz Sczygiel