Re: Jak odczytac nadpisane sektory HDD ?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Wed 23 May 2007 - 23:34:14 MET DST

Użytkownik "BETON" <brak@mejla.pl> napisał w wiadomości
news:f324ie$s09$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości

> wtedy pewnie producenci przescigali by sie ze ich dyski 80 GB mają 2
> TB,
> JAkby w tym samym miejscu mozna ybło nagrac 4x rózne dane.

Pytanie bylo dosc lamerskie (bo takich programow nie ma), natomiast niedawno
czytalem o mozliwosci odczytu danych z dysku twardego po wielokrotnym ich
nadpisaniu... Technicznie nie bardzo to rozumiem, ale tak z grubsza chodzi o
to, ze pierwsze namagnesowanie danego obszaru jest odrobine inne niz kolejne
i kazde nastepne namagnesowanie rozni sie odrobine od poprzedniego. Na
podstawie biezacego zapisu (czy jest 0 czy 1) mozemy stwierdzic, czy
poprzednia wartosc sie zmienila, czy nie... Do tego sa jakies mechanizmy
odczytywania ilosci nadpisan, a na podstawie tego tworzy sie jakas analize,
w wyniku ktorej dostajemy informacje, jakie byly zapisane w dowolnym
momencie na dysku... Oczywiscie taki dysk jest bezpowrotnie tracony,
poniewaz te informacje odzyskuje sie w specjalistycznym laboratorium.
Konkluzja byla taka, ze po odpowiednim dofinansowaniu moze to byc bardzo
grozna bron przeciwko przestepcom uzywajacym komputerow... No i druga - ze
jesli chcesz dobrze zniszczyc - musisz zniszczyc talerz dysku twardego :)
Musze tylko poszukac zrodla, bo nie pamietam, gdzie to czytalem....

Pozdrawiam
Michal