Re: Jak odczytac nadpisane sektory HDD ?

Autor: Marcin Kocur <marcinkocur_at_gmail.com.wytnij>
Data: Wed 23 May 2007 - 21:52:32 MET DST

Osoba Q napisała na pl.comp.pecet:

> kumpel mowil mi, ze mial program do odzyskiwania danych z dysku,
> ktory potrafi odczytywac nadpisane sektory
> i w ogole pokazywac co bylo kolejno zapisywane na dany sektor (?!).

Bez sensu. Jedyne, co możnaby zrobić, to odczytać jakoś niskopoziomowo
sektor i domyślać się, co było zapisane poprzednio. Inaczej może to
wyglądać z klastrami. Jeśli klaster ma powiedzmy 16kB (to dosyć dużo) i
znajduje się na nim film (jak również na wielu innych w jego pobliżu),
a Ty skasujesz film i zapiszesz na nim plik tekstowy 2kB, to pewnie da
się jakoś odczytać pozostałe 14 niezniszczonych kB.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur