Zestaw do Photoshopa - pomóżcie proszę

Autor: Jarosław Grabek <jarek.grabek_at_gmail.com>
Data: Wed 23 May 2007 - 19:30:28 MET DST

Witajcie.

Potrzebuję pomocy przy wyborze większości podzespołów. Komputer ma służyć
wyłącznie do pracy w photoshopie.

Przerobiony mam temat doboru i ustawienia dysków. Głównie dzięki Wam i
osobistym doświadczeniom doszedłem do takich wniosków: oddzielny dysk na
system i PS-a, raptor na swapa i jeszcze jeden duży na pliki, na których
się pracuje. Działa idealnie, nie ma przestojów. Pewnie jeszcze lepiej
byłoby, gdyby zamiast raptora był RAID, ale ja już różnicy bym nie
zauważył.

Do rzeczy - potrzebuję pomocy w wyborze:
- płyty;
- procesora;
- pamięci (4GB, ale nie wiem jakiej i w ilu kościach);
- karty graficznej (nie gram, monitor to LCD z górnej półki);
- zasilacza i obudowy (tutaj wiem tylko tyle, że chcę, żeby było możliwie
cicho. Przegrzebywałem archiwum pod tym kątem i aż mi się w głowie
zakręciło. Wniosków nie mam żadnych. Chłodzenie wodne chyba odpada za
pieniądze, które mogę przeznaczyć na komputer);
- DVD-RW.
- pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.

Na razie przeznaczam na to 3000zł (system XP oraz dyski liczę oddzielnie),
gdyby się jednak okazało, że trzeba wydać trochę więcej, to da się to
załatwić. Chciałbym tylko, żeby nie zdobywać 5% mocy kosztem dodatkowego
1000zł, bo to byłoby bez sensu. Czyli potrzebuję zestawu wydajnego, ale bez
szaleństw.

Nigdy nie będę niczego podkręcał, ma być dobrze, ale stabilnie. To chyba
tyle, jeśli chodzi o moje potrzeby. Z góry dziękuję za wszelkie
podpowiedzi.

--
Jarek
www.grabek.pl - fotografie