Re: specyfikacja ATX i takie blaszki

Autor: <webmajsterek_at_gmail.com>
Data: Wed 23 May 2007 - 18:18:06 MET DST

On 23 Maj, 15:28, "Lukasz Sczygiel" <ptokiWYTNI...@poczta.onet.pl>
wrote:
> Zgodnie ze specyfikacja ATX
> (http://www.formfactors.org/developer%5Cspecs%5Catx2_2.pdf) to miejsce gdzie
> znajduja sie zlacza PS/2, VGA,sluchawek i innych nazywa sie "accessible
> connector IO area".
>
> Nie znalazlem tam informacji ze producent plyty ma dolaczac taka blache z
> otworami ktora wklada sie w prostokatny otwor w obudowie aby gniazdka byly
> dostepne przez otwory w tej blaszce.
>
> Pytania:
> -Czy taka blaszka jest zawsze w pudleku z nowa plyta?
> -Czy zawsze pasuje w otwor w obudowie?

> [...]

w nowych jest zawsze -- z wlaszcza ze kazda plyta glowna ma iiny
rozstaw gniazd -- ma tez inne gniazda ( np wyjscie na grafike moze byc
jak jest karta grafiki na plycie , moze byc tez kilak wyjsc na karty
sieciowe i USB ).

jednak z drewna nie buduj -- komp sie tam ugotuje i bedzie bardzo
dlugo trzymal cieplo ( rownie dobrze mogl bys zamknac w termosie
plyte glowna ) . wentylator na procku wlasciwie tylko rozprasza cieplo
po wnetrzu kompa -- jak masz obudowe z wolnym przeplywem powietrza
bardzo latwo sie przekonac - wystarczy dotkanac obudowy .

w drewnianej obudowie praktycznie nie zajdzie wymiana cieplna poprzez
obudowe . drewniana obudowa nie zapewni tobei tez ochrony
elektormagnetycznej -- komp moze zaklucac inne urzadzenia zwlaszcza
jak bedzie bardzo blisko ( telewizor )