Re: ThinkPad 560X - bateria i zatrzask od matrycy

Autor: Embercadero <embercadero_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 22 May 2007 - 18:54:25 MET DST

> Dostałem wspomniany komputerek i mam dwa pytania:
>
> 1. Bateria - nie działa, tzn. nie trzyma ani chwili. Gdy komputer jest
> włączony miga dioda przy obrazku baterii, we właściwościach cały czas
> jest 0% i "ładowanie". Co może być grane i co powinienem jeszcze
> sprawdzić, ustalić?
>
> 2. Brakuje zatrzasku od zamykania matrycy, tzn przy matrycy jest taki
> "ząbek", brakuje czegoś co pełniło funkcję "zamka" przy klawiaturze. Da
> się to kupić lub dorobić własnoręcznie?

Potwierdzam to co mówi Pedro, w TP560 i TP600 był generalny problem z
ładowaniem baterii, które się paliło z byle powodu w całkiem nowych
maszynach. Z tego co pamiętam bardziej w TP600 ale w 560 też i w 380 i we
wszystkich thinkpadach z tego okresu. A ze w tamtych latach serwisowałem te
laptopy to obawiam się ze wiem co mowię. Może masz szczęście i tylko bateria
jest do kitu, ale nie podejrzewam. Robliśmy wtedy między innymi serwis
pecetów dla takiej jednej dużej firmy której produkcji komórkę połowa z was
ma w kieszeni, oni mieli same thinkpady, ponad 300 sztuk, i generalnie były
co najmniej 2-3 tygodniowo które szły do wymiany mainboardu z tego powodu,
nie nadążaliśmy zamawiać części. To były fajne laptopy ale z wadą.