Re: ThinkPad 560X - bateria i zatrzask od matrycy

Autor: Leszek K <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Tue 22 May 2007 - 09:50:03 MET DST

Dnia Mon, 21 May 2007 14:15:06 +0200, Atlantis napisał(a):

> Dostałem wspomniany komputerek i mam dwa pytania:
>
> 1. Bateria - nie działa, tzn. nie trzyma ani chwili. Gdy komputer jest
> włączony miga dioda przy obrazku baterii, we właściwościach cały czas
> jest 0% i "ładowanie". Co może być grane i co powinienem jeszcze
> sprawdzić, ustalić?

W ostateczności możesz spróbować metody inwazyjnej. Rozkładasz obudowę
akumulatora. Po kolei ładujesz każde ogniwo prądem rzędu 50 mA przez 1/2 h
i składasz wszystko do kupy. Po takim zabiegu akumulator może zacząć
ładować się w komputerze. Zabieg ten jest skuteczny w wypadku aku długo nie
ładowanych/przechowywanych w stanie rozładowania. Po prostu elektronika
akumulatora przy mocno rozładowanych ogniwach przyjmuje, że ma zwarcie i
nie ładuje. Nie licz, że tak zregenerowany aku będzie Ci zasilał laptopa
godzinami, ale jako UPS zadziała.