Re: pecet domowy kontra profesjonalny

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Mon 21 May 2007 - 11:27:52 MET DST

Feromon napisał(a):
> Oświećcie mnie jakiej różnicy miałbym oczekiwać po "profesjonalnym" sprzęcie
> pomijając bezawaryjność i firmowość? Może powinienem zaproponować macierz
> czterodyskową i redundantny zasilać? Obudowę na rolkach? Co ma na myśli
> informatyk mówiący o profesjonalnym komputerze??
"Co autor miał na myśli", to chyba tylko sam autor może powiedzieć,
natomiast po sprzęcie do wspomnianego przez Ciebie zastosowania
spodziewałbym się przede wszystkim:
- zwiększania niezawodności dostępu do danych poprzez zastosowanie
redundancji (dyski, zasilacze) oraz zasilania awaryjnego
- zwiększenia bezpieczeństwa danych przez zastosowanie systemu backupu

Profesjonalny (czytaj: firmowy) sprzęt, to także nieco inny tryb
rozpatrywania reklamacji. Kupując byle serwer (nawet taki w granicach
3000 PLN) często kupujesz także gwarancję naprawy na miejscu. Oczywiście
w praktyce różnie z tym bywa (czasem trzeba przydusić serwis, żeby
zechciał się wziąć za robotę), ale w przypadku składaka wygląda to już
zupełnie nieciekawie, bo: musisz sam zdiagnozować usterkę, załóżmy, że
udaje Ci się tego dokonać bez kupowania podzespołów "na podmianę",
zawozisz do firmy, gdzie dany podzespół kupiłeś i zostawiasz go na 2
tygodnie. Jak widać i tak jesteś zmuszony do zdublowania uszkodzonego
elementu, w skrajnej sytuacji możesz sobie w ten sposób zdublować
komputer w ciągu 2 lat trwania gwarancji na podzespoły :-)

Oczywiście wiele zależy od tego jak ważna dla działania firmy jest
wspomniana przez Ciebie baza danych, czy jej zawartość się zmienia i jak
często, itp itd. Wszelkie nakłady w firmie powinny przecież przynosić
jakiś zysk lub przynajmniej minimalizować ewentualne straty.

Czyli w skrócie: baza danych towarów/stanu magazynu w firmie handlowej
mającej gigantyczne dzienne obroty, to nie to samo co baza danych
klientów, którym pani Ela 3 razy w roku wysyła kartki świąteczne, a dane
klientów i tak ma w swoim kajeciku ;-)

--
Pozdrawiam
Maciek