Re: pecet domowy kontra profesjonalny

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Mon 21 May 2007 - 09:54:34 MET DST

Dnia 5/20/2007 10:00 PM, Użytkownik Feromon napisał:
> Witajcie!
> Potrzebuję wsparcia moralnego w następującej kwestii:
>
> do bazy danych napisanej w accesie miałem zakupić mocny komputer,
> oczywiście za małe pieniądze.

Bardziej mocny czy bardziej za małe pieniądze?

> I skonfigurowałem Core2Duo (ten najsłabszy),
> 1GB DDR2 670MHz,
> na płycie Asusa P5B-VM - iG965 z szybkim dyskiem SATA2 (Seagate 16MB cache)
> Windows XP Home. Porządny zasilacz Chieftec 400W. Duży cichy wentyl z
> headpipami.
> W sieci 3 kompy. Ten najmocniejszy. Drugi celek 2200. Trzeci celek 600.

Do takiej sieci to w zupełności wystarczy. No chyba że jakieś cuda
wyczyniacie.

> Moim zdaniem aż za dużo.
> Tymczasem do znajomej przyszedł informatyk z duzej firmy XXXX handlującej
> ciężarówkami i zaczął
> wybrzydzać, że to sprzęt domowy a nie profesjonalny. Ona na mnie wilkiem
> patrzy,
> że ja jej tu taki szmelc za 2200 zł zakupiłem. Potrzebuję argumentów.

Powiedz że jak ma wolne 10k zł to sklecisz w pełni profesjonalny serwer
który będzie wykorzystany w 10%.

> Oświećcie mnie jakiej różnicy miałbym oczekiwać po "profesjonalnym" sprzęcie
> pomijając bezawaryjność

Każdy ma być bezawaryjny ;)

> i firmowość?

Przeważnie za naklejke jakiejś firmy, stanowiącej "firmowość" serwera
dopłacisz i to nie mało.

> Może powinienem zaproponować macierz
> czterodyskową
> i redundantny zasilać? Obudowę na rolkach? Co ma na myśli informatyk mówiący
> o profesjonalnym
> komputerze??

No własnie taki. Oddzielne, klimatyzowane pomieszczenie, płyta
dwuprocesorowa, zdalne zarządzanie włączając w to BIOS, serwerowy
system, itp.

Tylko jesli C2D z XPHome to aż nadto, to po cholere pchać sie w duże
serwery?

BTW. Płyta główna zapewne ma RAID; kup drugi dysk i postaw przynajmniej
RAID1 (dla bezpieczeństwa bazy).

--
Pozdrawiam                                    #  | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski (k p a w e l @ o n e t . p l)  #  |  _/| __|\__ \\__ \