Re: pecet domowy kontra profesjonalny

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Mon 21 May 2007 - 01:42:57 MET DST

[...]
> do bazy danych napisanej w accesie miałem zakupić mocny komputer,
> oczywiście za małe pieniądze. I skonfigurowałem Core2Duo (ten najsłabszy),
> 1GB DDR2 670MHz,
> na płycie Asusa P5B-VM - iG965 z szybkim dyskiem SATA2 (Seagate 16MB cache)
> Windows XP Home. Porządny zasilacz Chieftec 400W. Duży cichy wentyl z
> [...]
> Moim zdaniem aż za dużo.
> Tymczasem do znajomej przyszedł informatyk z duzej firmy XXXX handlującej
> ciężarówkami i zaczął
> wybrzydzać, że to sprzęt domowy a nie profesjonalny.
[...]
> Co ma na myśli informatyk mówiący o profesjonalnym komputerze??
[...]

"Profesjonalny komputer" do bazy danych IMHO powinien mieć przede
wszystkim:
a) RAID 1 lub RAID 5 (+0 jeśli wymagana duża wydajność, + dyski SCSI
   jeśli wymagana jeszcze większa wydajność, a jeśli wymagana bardzo
   duża niezawodność to RAID 6 (lub 1+1) + zasilanie bateryjne RAID),
   dyski hot-swap, jeśli serwer musi pracować 24/7.
   Oczywiście rozwiązania sprawdzonych producentów, np. Intel, 3WARE.
c) RAM ECC

...tyle, że do MS Accessa i 3 stanowisk, to ma taki sens, jak kupowanie
piętrowego autobusu marki Neoplan, zamiast Passata kombi, jako rodzinnego
pojazdu dla 4 osobowej rodziny.

--
Mr.FX [ myryfykysy ]