Re: Co zrobić z dyskiem 160GB - dziwny problem

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 19 May 2007 - 00:22:25 MET DST

"Piotrek" napisał:

> Rozumiem że mam
> 1) podłączyć dysk
> 2) zainstalować Linuxa na nowym dysku

Pisząc "załatwi za Ciebie" miałem na myśli zlikwidowanie konieczności
włażenia "do BIOS-u". Co do sposobów instalacji i konfiguracji GRUB-a czy
czego tam teraz się używa - to pytaj na grupach Linuksowych

> Czy jeśli potem odepnę ten dysk z Linuxem to komputer będzie się
zachowywał
> jak obecnie (tzn. bez Linuxa i drugiego dysku) ?

IMHO nie, bo bootmanager będzie siedział na pierwszym dysku, tym z Windą.
Sposobem na to może być wpięcie 160-tki z Linuchem jako pierwszego dysku,
BIOS poszuka MBR-u na nim, zgłosi się bootmanager, w razie wybrania Windy
GRUB przemapuje dyski i teraz ta 400-tka będzie HDD-0, w sposób AFAIK
przezroczysty dla Windy. A w razie wypięcia dysku z Linuchem BIOS po prostu
uzna za startowy tą 400-tkę z Windą. Ale radzę popytać praktyków.

JoteR