Re: Bad sectory na dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 17 May 2007 - 14:31:49 MET DST

Dnia Thu, 17 May 2007 14:11:59 +0200, traveller napisał(a):

> cennych danych faktycznie już tam nie ma :) widziałem tę opcję Write
> zeros tylko nie bardzo wiedziałem do czego służy - sądziłem, że skoro
> można naprawić uszkodzone sektory to czemu nie spróbować..

Write Zeros naprawia błędy software'owe, czyli np. błędne sumy kontrolne
zapisane w nagłówkach sektorów. To samo robi HDD Regenerator, z tą
różnicą, że ten ostatni działa selektywnie, tj. na wybranych sektorach a
nie na wszystkich i pozwala na zachowanie istniejących danych. Sektorów
fizycznie uszkodzonych żaden program nie jest w stanie naprawić.

> głównie chodzi mi o to czy po takich naprawach czy Write zeros - dysk
> będzie sie nadawał do użytku - bo w przeciwnym wypadku strach coś na nim
> zapisywać - myślałem nawet aby ten dysk zainstalować do konsoli xbox -
> tylko jeśli bad sectory miałyby się tak masowo ponownie pojawiać to nie
> ma sensu ta cała zabawa z tym dyskiem..

Skoro wykrywanych jest aż tyle błędów software'owych to najpewniej jest
jakiś problem z tasiemką dysku, napięciami zasilającymi dysk, lub
pamięcią RAM w komputerze. Albo też po prostu przekładając napęd nie
rozładowałeś rąk o obudowę i elektrostatyką uszkodziłeś elektronikę
dysku.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/