wybór laptopa po raz kolejny - długa praca na bekterii

Autor: RRR <rafal_at_ubuntu.ubuntu>
Data: Wed 16 May 2007 - 23:42:24 MET DST

Witam!

Obiecałem pomóc przy doborze laptopa. Poczytałem archiwum, nie powiem
sporo znalazłem i sporo się dowiedziałem (głównie na temat producentów),
pozostaje jednak kilka wątpliwości...

Na wstępie - do wydania mam ~3000zł, jak będzie mniej to nie ukrywam
ucieszę się, jak jakiś sensowny model będzie przemawiał za dołożeniem
kilku zł to też się zastanowię :)

Zastosowanie - wszystko prócz gier ;) Komputer dla studenta który nie
gra lub gra sporadycznie w kilkuletnie gry a więc nie potrzebuję
readeonów czy nvidię. Video, muzyka, praca biurowa, sporo liczenia,
praca z programami inżynierskimi wiec nadmiar mocy nie zaszkodzi, 1Gb
ramu no i koniecznie bezprzewodowa sieć ale to chyba teraz standard.

Docelowy system operacyjny to linux, wiec super byłoby gdyby laptop był
sprzedawany bez windowsa, zawsze zaoszczędzi się te kilka zł.

No i procesor - widzę, że topowy w tej chwili jest Intel Core 2 Duo.
Jaka jest rzeczywista różnica między nim a starszym bratem Core Duo? Bo
w cenie są w miarę podobne, może średnio 100zł droższy C2D. Rozumiem, że
te procesory są dużo mniej energochłonne i mniej grzeją sie niż Celerony
M? A co z turionami X2? Jak wypada AMD na tle konkurencji? Bo cenowo AMD
jest sporo tańsze...

Jeśli komuś przychodzi jakiś konkretny model lenovo, hp, f-s to będę
zobowiązany za pomoc.

--
Pozdrawiam!
Rafał